Forside
/
Mentor HMS
/
Opprett brukertilganger

Opprett brukertilganger

Under flisen Innstillinger og brukere kan du opprette brukertilganger til alle ansatte. For å kunne bruker Mentor HMS, må alle ansatte ha hver sin brukertilgang med hvert sitt unike passord.

Når du kommer inn i bildet som viser brukeroversikten, trykk på + Bruker for å legge til en ny ansatt.

Du får nå muligheten til å opprette en brukertilgang. Fyll inn navn og e-post adresse og velg tilgangsnivå. Trykk Lagre når du er ferdig.

3 tilgangsnivåer

  • Rollen Administrator har alle rettigheter. Denne rollen er tiltenkt personen(e) med lederansvar.
  • Rollen Redaktør har de samme rettighetene som administrator utenom tilgang til flisene Innstillinger og Tilsyn, og rapportene beredskapsloggen, leste og uleste elementer. En redaktør kan dermed redigere dokumenter (ikke i personalhåndboken), men ikke administrere selve systemet. Denne rollen er tiltenkt avdelingsledere, pedagogiske ledere og verneombud.
  • Rollen Bruker har full lesetilgang i systemet, men kan ikke redigere i systemet og legge til tiltak eller oppgaver i årshjulet. Rollen har heller ikke tilgang til flisen Malbibliotek og Innstillinger.

Når du har lagret brukeren, blir det sendt ut en e-post til den nye brukeren. Når den nye brukeren åpner e-posten vil det ligge instruksjoner på hvordan vedkommende kan opprette passord og logge seg inn i Mentor HMS. Du som administrator vil kunne se om vedkommende har logget seg inn ved at det står Ja under bekreftet innlogging i brukeroversikten.