Problemer med innlogging kan være forårsaket av flere ting, bla sikkerhetsprogrammer som f.kes Norton og Mcafee (gjelder Windows) *
utgåtte informasjonskapsler eller andre korrupte midlertidig filer som er lagret av nettleseren.
Problemer med dette løses ofte med å slette nettstedsdata, og på Windows Pc ved å kontrollere at eventuelle ekstra sikkerhetsprogrammer tillater innholdet på nettsiden.
Slette nettstedsdata:
Windows: start nettleseren
Trykk CTRL-SKIFT-DELETE
Velg tidsperiode "Alle datoer/alt ", informasjonskapsler og bufrede filer og slett/fjern nå.
Steng nettleseren.
Mac m/Safari: Start Safari
Fra Safari tekst meny velg Tøm Logg.
Velg Hele loggen og klikk Slett logg.
Steng nettleseren.
iphone:
Åpne appen Innstillinger
Safari -> Tøm logg og nettstedsdata-> velg hele loggen ->slett logg
Android:
Åpne Chrome
Tapp meny (3 prikkene øverst til høyre) -> slett nettlesingsdata.
Velg tidsperiode= alle datoer -> Slett data
* Windows 11 kommer med innebygde sikkerhetssystemer, bla antivirus, brannmur m.m
En trenger som oftest ikke å kjøpe /abonnere på flere sikkerhets tjenester /programmer.