Forside
/
Mentor Kidplan
/
Problemer med Innlogging

Problemer med Innlogging

Problemer med innlogging kan være forårsaket av flere ting, bla sikkerhetsprogrammer som f.kes Norton og Mcafee (gjelder Windows) *

utgåtte informasjonskapsler eller andre korrupte midlertidig filer som er lagret av nettleseren.

Problemer med dette løses ofte med å slette nettstedsdata, og på Windows Pc ved å kontrollere at eventuelle ekstra sikkerhetsprogrammer tillater innholdet på nettsiden.

Slette nettstedsdata:

Windows: start nettleseren

Trykk CTRL-SKIFT-DELETE

Velg tidsperiode "Alle datoer/alt ", informasjonskapsler og bufrede filer og slett/fjern nå.

Steng nettleseren.

Mac m/Safari: Start Safari

Fra Safari tekst meny velg Tøm Logg.

Velg Hele loggen og klikk Slett logg.

Steng nettleseren.

iphone:

Åpne appen Innstillinger

Safari -> Tøm logg og nettstedsdata-> velg hele loggen ->slett logg

 

Android:

Åpne Chrome

Tapp meny (3 prikkene øverst til høyre) -> slett nettlesingsdata.

Velg tidsperiode= alle datoer -> Slett data

* Windows 11 kommer med innebygde sikkerhetssystemer, bla antivirus, brannmur m.m

En trenger som oftest ikke å kjøpe /abonnere på flere sikkerhets tjenester /programmer.