Hva leter du etter?

Forside
/
Mentor Personal

Ansatte

Innlogging

Innstillinger

Tid

Virksomheten

Ofte stilte spørsmål

Hvorfor må jeg bruke en Autentiseringapp når jeg skal logge meg inn i Mentor Personal?

keyboard_arrow_down

Bruken av en autentiseringsapp for å logge seg inn i Mentor Personal er et sikkerhetstiltak som beskytter både din personlige informasjon og selskapets data. Autentiseringsapper gir et ekstra lag av sikkerhet gjennom noe som kalles tofaktorautentisering (2FA). Dette betyr at i tillegg til ditt vanlige passord, kreves det en engangskode generert av appen for å fullføre innloggingen. Denne koden endres jevnlig og kan bare brukes én gang, noe som gjør det mye vanskeligere for uautoriserte personer å få tilgang til din konto. Ved å bruke en autentiseringsapp, hjelper du til med å sikre at sensitiv informasjon i personalsystemet forblir konfidensiell og beskyttet mot trusler.

Påloggingslenken i eposten funker ikke. Hva gjør jeg?

keyboard_arrow_down

Lenken som blir sendt ut har en varighet på 7 dager. Hvis en ansatt ikke har logget seg inn før denne tid må du som leder sende en ny påloggingslink i fanen Systemtilganger i ansattkortet.

Hvordan får jeg redigert/overført saldo?

keyboard_arrow_down

- Velg Saldo i menyen og finn riktig ansatt i listen. Trykk på rediger til høyre for navnet (blyant)
- Overføring av saldo til neste år gjør du ved å velge riktig årstall i nedtrekksmenyen i redigeringsvisningen og deretter legger inn korrekt saldo.
- Saldo for "Tid til avspasering": Velg fliken "Plusstid" og trykk deretter på "Legg til tid" eller "Trekk fra tid" etter behov og skriv deretter inn timer og minutter du ønsker skal korrigeres fra gjeldende saldo.

Hva er forskjell på en tilkallingsvikar og en timevikar når man registrerer et arbeidsforhold?

keyboard_arrow_down

- Tilkallingsvikar er en person som blir ringt til f.eks om morgenen for å ta en vakt. Det er ikke planlagte vakter frem i tid.
- Timevikar har faste vakter over en kortere eller lengre periode. Ansatt har dermed et fast forpliktende arbeidsforhold, meldes inn i arbeidstakerregisteret og pensjonsordningen.

Hva er forskjell på arkivering av ansatt og sletting av ansatt?

keyboard_arrow_down

Når en ansatt arkiveres vil opplysninger som du som leder ikke har slettet fortsatt være tilgjengelig for administrator.  Ved sletting vil alt bli borte. Dette kan ikke angres.

Saldoen viser feil, hva gjør jeg?

keyboard_arrow_down

- Du kan redigere ferie og omsorgsdager/sykt barn i menyvalget Saldo for alle ansatte. 
- Er det feil saldo for egenmelding og avspasering, må du/ansatt legge inn eller redigere en registrering for fravær eller plusstid

Fortsatt spørsmål? Send oss en epost til support@mentorpluss.no