Hva leter du etter?

Forside
/
Mentor Kidplan

Administrer nettside

System

Register og oversikter

Kommunikasjon

Ofte stilte spørsmål

Hva er forskjellen på meldinger, SMS og e-post, og når bruker vi de ulike funksjonene?

keyboard_arrow_down

I meldinger kan du sende ut informasjon til flere samtidig. Når foreldrene svarer på denne tråden, vil svaret gå til alle som er i gruppen. Du kan sende melding til én eller flere personer eller avdelinger. Vi anbefaler å bruke meldingsfunksjonen når du trenger å informere foreldrene. For eksempel «barn mangler bleier» eller «Husk foreldremøtet i morgen kl. 18».

Når du sender ut en SMS vil den gå til flere personer dersom du velger det, men du mottar individuelle svar. Det vil si at svarene vil gå til utsender av SMS og ikke alle mottagere. Å sende ut SMS koster 0,50,- per melding per mottaker. Vi anbefaler at du bruker denne når du har behov for å nå ut til foreldrene med korte og svært viktige beskjeder. For eksempel: «Vi har hatt vannlekkasje i barnehagen og må dessverre holde stengt i morgen. Mer informasjon kommer på e-post i kveld».E-post fungerer som vanlig.

Du kan sende e-post til én eller flere og du vil motta svar på den e-posten du velger å sende fra. Vi anbefaler at du benytter deg av denne funksjonen når du skal gi mer utfyllende informasjon, som for eksempel sende ut ukeplaner eller innkalling til foreldremøte.

Kan barnehagen motta meldinger fra foreldre?

keyboard_arrow_down

Foreldrene kan svare på meldinger som blir sendt ut fra barnehagen. Dersom foreldrene svarer på samme tråd som blir startet av barnehagen, så svarer de til alle som er i samme meldingstråd.

Mine ansatte jobber av og til på tvers av avdelingene, hvordan registrerer jeg dette i Mentor Kidplan?

keyboard_arrow_down

Dersom en ansatt jobber på flere avdelinger og har behov for tilgang til registrering i barneloggen og informasjon om barnet i flisen «Barn og foreldre», så må den ansatte ha tilgangsrolle «Avdelingsbruker», og så må det hukes av for hvilke avdelinger den ansatte skal ha tilgang til. Se bilde under. Tilgangsrolle finner du bak flisen «Ansatte».

Hvorfor mottar jeg ikke e-post?

keyboard_arrow_down

Dobbeltsjekk at e-postadressen du har blitt registrert med er korrekt. Dersom adressen er riktig og du fortsatt ikke mottar e-post, kan den ha blitt markert som spam. Da kan du sjekke din spam/søppelpostmappe.

Hvorfor får jeg ikke til å logge inn i appen Kidplan?

keyboard_arrow_down

Appen er en foreldre-app. Det betyr at du må være forelder til et barn i barnehagen for å kunne bruke appen. Dersom du både jobber og har barn i samme barnehage, så må du bruke to forskjellige e-poster til innlogging av sidene. En e-post til å logge på som ansatte, og en annen til å logge på som forelder.

Vi har foreldre som har barn i to forskjellige barnehager som bruker Mentor Kidplan, hvordan får de tilgang til begge barnehagene i appen?

keyboard_arrow_down

Når foreldrene logger seg inn i appen, får de opp et valg om å velge hvilken barnehage de vil se på. Ønsker foreldrene å endre barnehage kan de endre dette ved å trykke på menyknappen. Bildet viser at menyknappen ligger oppe til høyre på dette eksemplet. Beliggenheten på menyknappen vil variere ut ifra hvilken telefon man bruker, men knappen lik uansett.

Fortsatt spørsmål? Send oss en epost til support@mentorpluss.no