Hva leter du etter?

Forside
/
Mentor Kidplan

Administrer nettside

System

Register og oversikter

Kommunikasjon

Ofte stilte spÞrsmÄl

Hva er forskjellen pÄ meldinger, SMS og e-post, og nÄr bruker vi de ulike funksjonene?

keyboard_arrow_down

I meldinger kan du sende ut informasjon til flere samtidig. NÄr foreldrene svarer pÄ denne trÄden, vil svaret gÄ til alle som er i gruppen. Du kan sende melding til én eller flere personer eller avdelinger. Vi anbefaler Ä bruke meldingsfunksjonen nÄr du trenger Ä informere foreldrene. For eksempel «barn mangler bleier» eller «Husk foreldremÞtet i morgen kl. 18».

NĂ„r du sender ut en SMS vil den gĂ„ til flere personer dersom du velger det, men du mottar individuelle svar. Det vil si at svarene vil gĂ„ til utsender av SMS og ikke alle mottagere. Å sende ut SMS koster 0,50,- per melding per mottaker. Vi anbefaler at du bruker denne nĂ„r du har behov for Ă„ nĂ„ ut til foreldrene med korte og svĂŠrt viktige beskjeder. For eksempel: «Vi har hatt vannlekkasje i barnehagen og mĂ„ dessverre holde stengt i morgen. Mer informasjon kommer pĂ„ e-post i kveld».E-post fungerer som vanlig.

Du kan sende e-post til én eller flere og du vil motta svar pÄ den e-posten du velger Ä sende fra. Vi anbefaler at du benytter deg av denne funksjonen nÄr du skal gi mer utfyllende informasjon, som for eksempel sende ut ukeplaner eller innkalling til foreldremÞte.

Kan barnehagen motta meldinger fra foreldre?

keyboard_arrow_down

Foreldrene kan svare pÄ meldinger som blir sendt ut fra barnehagen. Dersom foreldrene svarer pÄ samme trÄd som blir startet av barnehagen, sÄ svarer de til alle som er i samme meldingstrÄd.

Mine ansatte jobber av og til pÄ tvers av avdelingene, hvordan registrerer jeg dette i Mentor Kidplan?

keyboard_arrow_down

Dersom en ansatt jobber pÄ flere avdelinger og har behov for tilgang til registrering i barneloggen og informasjon om barnet i flisen «Barn og foreldre», sÄ mÄ den ansatte ha tilgangsrolle «Avdelingsbruker», og sÄ mÄ det hukes av for hvilke avdelinger den ansatte skal ha tilgang til. Se bilde under. Tilgangsrolle finner du bak flisen «Ansatte».

Hvorfor mottar jeg ikke e-post?

keyboard_arrow_down

Dobbeltsjekk at e-postadressen du har blitt registrert med er korrekt. Dersom adressen er riktig og du fortsatt ikke mottar e-post, kan den ha blitt markert som spam. Da kan du sjekke din spam/sĂžppelpostmappe.

Hvorfor fÄr jeg ikke til Ä logge inn i appen Kidplan?

keyboard_arrow_down

Appen er en foreldre-app. Det betyr at du mÄ vÊre forelder til et barn i barnehagen for Ä kunne bruke appen. Dersom du bÄde jobber og har barn i samme barnehage, sÄ mÄ du bruke to forskjellige e-poster til innlogging av sidene. En e-post til Ä logge pÄ som ansatte, og en annen til Ä logge pÄ som forelder.

Vi har foreldre som har barn i to forskjellige barnehager som bruker Mentor Kidplan, hvordan fÄr de tilgang til begge barnehagene i appen?

keyboard_arrow_down

NÄr foreldrene logger seg inn i appen, fÄr de opp et valg om Ä velge hvilken barnehage de vil se pÄ. Ønsker foreldrene Ä endre barnehage kan de endre dette ved Ä trykke pÄ menyknappen. Bildet viser at menyknappen ligger oppe til hÞyre pÄ dette eksemplet. Beliggenheten pÄ menyknappen vil variere ut ifra hvilken telefon man bruker, men knappen lik uansett.

Fortsatt spÞrsmÄl? Send oss en epost til support@mentorpluss.no