Forside
/
Mentor Personal
/
Redigere og slette fravær/plusstid

Redigere og slette fravær/plusstid

Redigering av fravær og plusstid kan gjøres både fra den ansatte og fra lederen.

Redigering kan kun gjøres på fravær og plusstid som ikke er behandlet.

For leder:

  • Velg Behandle i menyen
  • Velg/Åpne registreringen som du skal redigere ved å trykke Vis Detaljer
  • Trykk Rediger
  • Her kan du endre alle felter som er lagt inn
  • Hvis det er registrert feil fraværstype/plusstidtype, må registreringen slettes, og det må opprettes en ny
  • Er registreringen ferdig behandlet, kan denne ikke redigeres. Du må da slette registreringen (fra Ferdig behandlet), og du eller ansatt kan legge inn ny.  

For ansatt:

  • Velg Min Tid i menyen
  • Velg/Åpne den aktuelle registreringen i fanen Fravær eller Plusstid
  • Trykk Rediger
  • Her kan du endre alle felter som er lagt inn
  • Hvis det er registrert feil fraværstype/plusstidtype, må registreringen slettes, og du må opprette en ny
  • Er registreringen ferdig behandlet, kan denne ikke redigeres. Sletting kan da gjøres av leder.