Sett opp din virksomhet
Viktig! Supportsiden er åpnet i en ny fane. Gå tilbake til den forrige fanen (Mentor Personal) for å gjøre endringene under.
1. Gå til "Innstillinger"
- Ta stilling til «Fraværsordning» «Fraværskoder» kan du også endre, men det er ikke kritisk for at systemet skal fungere
- Ta stilling til «Dokumentasjon».
2. Gå til "Virksomheten"
- Legg til «Avdelinger» under «Om Virksomheten»
- Last opp bilde/logo av virksomheten og en visjon som vises for de ansatte på forsiden. Dette er ikke noe dere må gjøre nå, men er fint for den ansatte å se når den logger seg på systemet.
3. Gå til "Ansatte"
- Trykk på navnet ditt og legg inn informasjon om deg selv.
- OBS! For at ulike beregninger skal være riktig må du legge inn arbeidsforholdet ditt.
Gi tilgang til de ansatte
1. Gå til "Ansatte"
- Trykk «legg til ny ansatt». VIKTIG! Personalledere registreres først i systemet. Da kan resterende ansatte knyttes opp til sine ledere etterpå.
- Legg til resterende ansatte. (De får tilsendt en lenke for å logge seg på når du gir dem systemtilgang i registreringen.)
2. Gå til "Tid"
- Velg Saldo.
- Trykk på redigerings-knappen for hver ansatt og sett inn riktig saldo for ferie, omsorgsdager og eventuelt ekstraferie over 60 år.