Forside
/
Mentor Personal
/
Slik kommer du i gang med Mentor Personal - for administrator

Slik kommer du i gang med Mentor Personal - for administrator

Sett opp din virksomhet 

Viktig! Supportsiden er åpnet i en ny fane. Gå tilbake til den forrige fanen (Mentor Personal) for å gjøre endringene under.

1.    Gå til "Innstillinger"

  1. Ta stilling til «Fraværsordning» «Fraværskoder» kan du også endre, men det er ikke kritisk for at systemet skal fungere
  2. Ta stilling til «Dokumentasjon».

2.    Gå til "Virksomheten"

  1. Legg til «Avdelinger» under «Om Virksomheten»
  2. Last opp bilde/logo av virksomheten og en visjon som vises for de ansatte på forsiden. Dette er ikke noe dere må gjøre nå, men er fint for den ansatte å se når den logger seg på systemet.

3.     Gå til "Ansatte"

  1. Trykk på navnet ditt og legg inn informasjon om deg selv.
  2. OBS! For at ulike beregninger skal være riktig må du legge inn arbeidsforholdet ditt.  

Gi tilgang til de ansatte

1.   Gå til "Ansatte"

  1. Trykk «legg til ny ansatt». VIKTIG! Personalledere registreres først i systemet. Da kan resterende ansatte knyttes opp til sine ledere etterpå.  
  2. Legg til resterende ansatte. (De får tilsendt en lenke for å logge seg på når du gir dem systemtilgang i registreringen.) 

2.   Gå til "Tid"

  1. Velg Saldo.  
  2. Trykk på redigerings-knappen for hver ansatt og sett inn riktig saldo.